امام جمعه آستارا: اشتغالزایی برای جوانان منطقه باید مورد توجه قرار گیرد

امام جمعه آستارا: اشتغالزایی برای جوانان منطقه باید مورد توجه قرار گیرد
به گزارش پایگاه خبری شیندان‌، حجت الاسلام و المسلمین محمد جواد باقری ارومی امام جمعه شهرستان مرزی بندر آستارا در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن بیان حدیثی از امام حسن عسکری(ع) در مورد نشانه های مؤمن به بیان اهمیت زیارت اربعین به عنوان ویژگی مهم مؤمنان و پیروان و دوستداران اهل بیت(ع) پرداخت.
خطیب جمعه آستارا در خطبه دوم به دیدار هیأت دولت با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و در تبیین فرمایشات ایشان گفت: نکات بسیار ارزشمندی در بیانات حضرت آقا وجود داشت که هر کدام حاوی پیام مهمی است. حمایت از همه دولت ها سیاست همیشگی رهبر معظم انقلاب بوده و هست ولی اقدامات شایسته این دولت سبب تمجید ایشان از دولت کنونی شد.
تأکید بر حمایت از قوه مجریه به عنوان یک وظیفه عمومی و همگانی اشاره به نقش مهم قوه مجریه و حضور میدانی و اجرایی دولت دارد. هر چند مجلس با تصویب قوانین برای دولت ریل گذاری می کند، قوه قضاییه با تخلف از قوانین و جرایم برخورد قاطع می کند ولی این دولت است که در کف میدان حاضر است و اقدامات مهم را انجام می دهد.
توجه بر اسم رمز کسب رضای الهی و خدمت به مردم نکته مهم دیگری بود که رهبر معظم انقلاب به آن اشاره کردند. یعنی همه تلاش ها در نظام مقدس جمهوری اسلامی باید مبنا و رنگ الهی داشته باشد و برای خدمت به مردم که ولی نعمت حقیقی و فلسفه وجودی مسئولین جمهوری اسلامی هستند انجام بگیرد.
تلاش همه جانبه دولت در تحقق وعده ها و خدمت به مردم و توجه نکردن به رسوم غلط سیاسی که با احتیاط و امید چهار سال آینده کار می کنند از ویژگی های دیگر این دولت است که امام خامنه ای با عبارت قربانی نکردن فردا به خاطر امروز به آن اشاره کردند.
امام جمعه آستارا بهره برداری از فاز یازده پارس جنوبی را یکی از دستاوردهای مهم نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست که علیرغم پیچیدگی های بسیار فنی به خصوص در حوزه زمین شناسی، کاملاً به دست دانشمندان و متخصصان ایرانی انجام گرفت و علاوه بر تأمین نیاز گاز کشور و رفع مشکلات کمبود گاز در فصل زمستان، نیاز به حضور کشورهای بدعهد غربی برای اجرای این پروژه های عظیم را نیز برطرف کرد.
حجت الاسلام باقری ارومی ضمن تقدیر از حضور استاندار گیلان در هفته دولت در شهرستان مرزی بندرآستارا و افتتاح پروژه ها به دست ایشان از زحمات دولتمردان زحمت کش که خدمات بسیاری را در هفته دولت به مردم منطقه تقدیم کردند تشکر و قدردانی نمود.
وی ضمن گرامیداشت سیزدهم شهریور روز تعاون و مشارکت، بر حضور مردم در قالب تعاونی ها جهت راه اندازی بخش های کوچک اقتصادی و خدماتی که می تواند موجب شکوفایی اقتصاد کشور و سبب ایجاد اشتغال برای جوانان منطقه شود تأکید کرد.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *