گلباران مزار شهدا و دیدار با خانواده شهید هنرمند در آستارا

به مناسبت هفته دفاع مقدس مزار شهدای آستارا طی آئینی با حضور مسئولان گلباران شد و همچنین با خانواده علیرضا محمدزاده شهید هنرمند این شهرستان دیدار صورت گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شیندان خبر امام جمعه آستارا در این آئین گفت:تبعیت از ولایت فقیه و زنده نگه داشتن آرمان های انقلاب، از سفارش های شهداست و باید رفتار و سلوک معنوی شهیدان برای نسل جوان تبیین شود.
حجت الاسلام محمدرضا صالحیان اظهار کرد: برگزاری برنامه های فرهنگی با نام شهدا باعث نشر فرهنگ انقلاب و دفاع مقدس می شود و بازگویی مرام شهدا، زمینه تعالی فکری و روحی جوانان را فراهم می سازد.
وی گفت: زیر بار ظلم و ذلت نرفتن شهدا در کربلا و دفاع مقدس، از ویژگی های مشترک این دو واقعه تاریخی است و شهدا برای احیای اسلام از جان، مال و فرزندان خود گذشتند.

همچنین جمعی از مسئولان و هنرمندان آستارا به مناسبت هفته دفاع مقدس با خانواده علیرضا محمدزاده شهید هنرمند آستارایی دیدار کردند.
در این دیدار صمیمانه زهرا ناصری سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، سرهنگ موسی بهرامپور مسئول نیروی انسانی س‌پ‌اه ناحیه ،یوسف هدایتی مسئول کانون ب‌س‌ی‌ج هنرمندان، فرانک کاویانی مسئول آموزشگاه نقاشی هنر آستارا و وحید فوایدی معاون اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران این شهرستان حضور داشتند.
پدر شهید در این دیدار به بیان خاطراتی از علیرضا محمدزاده پرداخت.
علیرضا محمدزاده تنها روحانی شهید بندر آستارا متولد اول فروردین سال ۱۳۴۱ بود که در ۱۵ آذر سال ۱۳۶۲ هنگام بازگشت از عملیات خیبر، در شهرستان سنندج استان کردستان بدست منافقان کوردل ترور به شهادت رسید که در گلزار شهدای آستارا خاکسپاری شد.

وی شاعر اهل بیت بود و در سال ۱۳۶۱ در ماه مبارک رمضان از طریق بسیج راهی جبهه جنوب گردیده و در عملیات رمضان به همراه دو برادر دیگر خود شرکت و از ناحیه دست راست مجروح گردید.

این شهید هنرمند در سال ۱۳۶۲ بار دیگر با دستی مجروح از سوی سازمان تبلیغات اسلامی قم عازم کربلای غرب کشور گردید و در عملیات خیبر حاضر و در حین بازگشت در سنندج به دست وابستگان داخلی به همراه هم‌رزم دیگر شهید حسن عسگر سهراب نژاد ترور و عارفانه به لقاء الله پیوست.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *