۱۹۷ مورد آتش‌سوزی جنگل و مراتع در آستارا مهار شد

مسئول واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آستارا از مهار ۱۹۷ مورد آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع طی یک سال گذشته در این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شیندان‌خبر، سهند نعمتی در آئین تجلیل شهردار آستارا از آتش‌نشانان به مناسبت هفتم مهرماه روز آتش‌نشانی گفت: آتش سوزی جنگل‌ها ومراتع نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶ مورد افزایش یافته است و یکی از دلایل آن بی توجهی گردشگران در هنگام استفاده از درختان و پوشش های گیاهی طبعیت می باشد.
وی افزود: در یک سال اخیر آتش‌نشانان آستارا ۲۳مورد آتش‌سوزی منزل مسکونی، ۲۱مورد آتش سوزی وسایل نقلیه و ۲۸مورد آتش سوزی مراکز تجاری و انباری را مهار کردند.
وی بیان کرد: آتش‌نشانان در مدت یاد شده ۴۰نفر از گیرافتادگان در آسانسور و ۱۱ نفر از محبوسین در اتاق‌ها و منازل را نجات دادند.
نعمتی با بیان اینکه بیشترین عملیات‌های آتش نشانی آستارا مربوط به مهار آتش سوزی جنگل ها، مراتع و فضای سبز است، تصریح کرد: متاسفانه در برخی موارد شاهد مزاحمت تلفنی توسط کودکان به شماره تلفن ۱۲۵ هستیم و امیدواریم که خانواده ها در این رابطه آموزش های لازم را داشته باشند.
وی در رابطه با نیازمندی های ایستگاه آتش‌نشانی شهر مرزی آستارا افزود: با توجه به اینکه مرکز شهر دارای آپارتمان های بلند مرتبه است، نیاز ضروری به نردبان هیدرولیکی است و امیدواریم تامین این نردبان در دستور کار مسئولان متولی قرار بگیرد.
برگزاری مانور خودروهای آتش‌نشانی و تجلیل از ۱۶مامور آتش‌نشانی آستارا از جمله بخش‌های برنامه بود.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *