فرماندار آستارا: دانش آموزان را از برنامه های دینی و مذهبی دور کرده‌اند

فرماندار آستارا گفت: مدارس با بهره گیری از زبان هنر باید دانش‌آموزان را به مباحث دینی، مذهبی و اخلاقی سوق بدهند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شیندان خبر، محمدرضا شهاب‌زاده در جلسه شورای آموزش و پرورش آستارا افزود: تصمیم گیری و برنامه ریزی برای دانش آموزان به عنوان آینده‌سازان نظام از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و بر همین اساس مدیران ادارات باید شخصا در جلسات شورای آموزش و پرورش حضور پیدا کنند.
وی اضافه کرد: معلمان و مدیران مدارس باید برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس و دیگر ارزش‌ها پیشرو باشند و متاسفانه در سطح مدارس با خلاءهای زیادی در این حوزه مواجه هستیم.
وی بیان کرد: در خصوص پرداختن به زندگینامه قهرمانان ملی و شهدا اهمال و سستی فراوانی در طول سال‌های اخیر صورت گرفته است اما دنیای غرب با بهره‌گیری از ظرفیت رسانه ای، اسطوره‌های دروغین خود را در ذهن و روح فرزندان ما نهادینه کرده‌اند.
شهاب زاده گفت: تلاش برای ارتقای کیفیت آموزشی جزو اولویت هاست اما نگاه جدید در حوزه فرهنگی و پرورشی می تواند تاثیرگذار باشد.
عسگر شایان مدیر آموزش و پرورش آستارا هم افزود: هم‌زمان با آغاز سال تحصیلی ۱۷هزار و ۴۷۹ دانش آموز آستارایی، تحصیلات خود را در مقاطع مختلف آغاز خواهند کرد و در این راستا مراسم اول مهر در دبیرستان دخترانه فرندخت برگزار خواهد شد.
وی اضافه کرد: آزمون کتبی و مصاحبه برای داوطلبان مدیریت مدارس در شهرستان آستارا برگزار شد و در نهایت ۳۰مدیر جدید برای مدارس انتخاب شدند که کار خودشان را از اول مهر آغاز خواهند کرد.
شایان بیان کرد: ۳۰۰بسته لوازم التحریر هم با همکاری خیران و موسسه مردم‌نهاد پویندگان آرمان شهر به دانش آموزان نیازمند در مناطق محروم آستارا توزیع شد.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *